Prevence - proč se NEpřivázat na lano
Jak je vidět z uvedeného videa opravdu při pozemním treninku na rovině hrozí až smrtelné nebezpečí, pokud fouká vítr a "pilot" se přiváže na lano k čemukoliv (stačí když se najde "dobrovolník" jak je vidět na dalším videu).
co se v takovém případě děje:
- křídlo je zatížené silou rovnající se až pevnosti lana nebo odolnosti překážky, váze automobilu atd.
- hrozí přechod do "draka" - schopnost křídla udržet rovný let je mimo jiné dána pohyblivostí těžiště, navíc se vše děje vyšší rychlostí a také síla v řízení je větší (vše je dáno zatížením)
- pilot může propadnout panice již při odlepení od země, zde je křídlo "snadno" přetažitelné, případně náchylné k pádu do saku (sakflug - propadavý "let")
následky jsou vidět na uvedených záběrech.....
článek vznikl inspirací od HOFIHO (více níže)
Upravený komentář z HOFIho webu:
Náš kamarád Matthias nám poslal video, které stojí za to shlédnout až do konce. Přeložili jsme pro Vás komentář ...
Groundhandling blízko u Drážďan (Tharandt)
Viděli jste můj nejblbější nápad a můj první opravdu špatný konec. Prosím nedělejte podobné věci !!! Chci vám ukázat tohle video, aby každý viděl, jak je to nebezpečný a už nikoho taková blbost nenapadla, tak jako mě. Měl jsem zatraceně velký štěstí a celej rok si nezalítám. Nedělejte to !!!! Vůbec jsem si neuvědomil, jak je to nebezpečné.
Následky:
- pravý hlezenní kloub roztříštěný (kotník)
- rozdrcený bederní obratel - vyztužen kovovými čepy
- zlomená sedací kost
- zlomená hrudní kost a tři žebra
- pohmoždění srdce.
Měl jsem ale přesto velké štěstí, protože jsem mohl zemřít. Po třech operacích a čtyřech týdnech v nemocnici se budu rok uzdravovat, rehabilitovat a cvičit. Nestojí to za to. Chtěl bych poděkovat všem, kteří mi v posledních měsících pomáhali a museli to nejhorší vydržet! Už se to lepší i když bych se sotva mohl posadit do sedačky s padákem. Nejpozději v roce 2012 budu zase lítat! "Brzy", ale to je ještě tak daleko...
děkujeme Hofimu za inspiraci
—————