Hybridní reflexní křídlo - APCO Vista HP
APCO VISTA HP, certifikace EN-B!
Vista HP je zatím nejnovější „hybridní(smíšenou) reflexní technologií" určenou pro ty piloty, kteří hledají nekompromisní bezpečnost letu, špičkový výkon a příjemné řízení.
Vista je nástupce křídla THRUS HP 09 a je vytvořena jako přímá odpověd na zkušenosti a žádosti pilotů, tj.- vysoká bezpečnost, vysoký výkon, příjemné řízení, velký rozsah rychlostí. Tyto požadavky měly vytvořit nejnovější generaci reflexních křídel.
Vista HP je vhodná i pro volné létání, a tím samozřejmě získává velikou užitnou hodnotu.
Pokud bude možné tuto novou verzi vyzkoušet, přineseme Vám nezávislou recenzi z letu.
Zde je originál, z kterého jsem čerpal. Najdete zde technické údaje a další informace. Porovnejte je též s Thrust HP vel S a M. O systému Apco jsem se zmiňoval již dříve v článku Reflexní profil.
Všimněte si, že plošné zatížení u reflexních křídel je jiné, než u křídel klasických. Mrkněte také na Dudek, Paramanie…(link najdete v odkazech).
Pepa
PS: jenom krátce, v délce do 3hod, jsem létal na podzim 2009 s Thrust HP 09 velikosti „S“. Křídlo se jevilo jako dostatečně obratné a rychlé ve slalomu, přesné v řízení, z uvedené zatáčky nikam neutíkalo, celkově se v letu jevilo jako bezpečné. Po asi patnácti kolech jsem dosahoval stejných časů, jako s mým Brontesem-2 „M“. Termiku a let v jiném, než klidném počasí jsem neměl možnost vyzkoušet, velká škoda…
Naproti tomu s Thrustem HP 09 velikostí „M“ se mi létalo ve slalomu těžkopádně. Síly v řízení byly větší, i vrchlík byl „těžký v řidičkách“- odezvy dlouhé a s velkou setrvačností. Toto křídlo velikosti „M“ se nejspíš prosadí na dlouhých přeletech, je také rychlé a velmi stabilní v přímém letu. Emko je prostě jiné oproti esku. Každý si před výběrem křídla musí uvědomit, co od křídla bude vyžadovat a podle toho vybírat. Vybrat si univerzální křídlo? To je těžší výběr, ale vždy půjdete do kompromisu.
Moje vzletová hmotnost bez křídla je 125kg.Porovnejte si, u obou velikostí kde jsem se pohyboval se zatížením.Zajímavé je, že výrobce umožňuje létat na obou křídlech s touto mou váhou. Emko má až neskutečný rozsah zatížení. Styl letu, ale i jejich využití je však velmi odlišný. Esko spadlo do certifikace EN-C. Emko není certifikováno. Podívejte se na protokol.
Toto jsou pouze mé zkušenosti z několika letů s Thrust HP 09 vel. S a M..
Všechny další balasty jako: myslím si…, měl by…, cítil jsem…atp, jsem záměrně odfiltroval, neboť to jsou pouze subjektivní dojmy jedné osoby a tedy nepatří do zprávy.
Na tomto webu chceme pracovat pouze s podloženými fakty. O testy se nám starají profesionálové.
—————