27.05.2010 21:24

Elekto-motorový paragliding s ST-ELECTRO SKYJAM

Jak jsem létal s motorem bez bezínu

škola JEMM (Tomáše Ledníka, Hanky Matyáskové a Renči Khunové) pořádala v Solanech předváděcí akci pro veřejnost na které bylo kromě mnoha zajímavostí vidět i tuto zatím v čechách ojedinělou zvlášnost krosnu s elektromotorem.

ovladač výkonu s informačním displayem

Využil jsem tedy jedinečné příležitosti proletět se s elektrickým pohonem a Vám přináším několik svých postřehů:

Spracování celé krosny na mě působilo přijemným dojmem a pevný titanový rám z několika dílů vzbuzoval důvěru. Zajímavé bylo uchycení elektromotoru na kompozitovém disku, který byl na silenblocích přišroubován k rámu.

Start: motor se uvede do pohotovostního režimu stiskem červeného tlačítka, pohotovostní režim dle programu trvá 45sekund a je signalizován pípáním, vrtule je v klidu a po stisku ovládací páky plynule a svižně akceleruje až na maximální otáčky, startoval jsem za mírného větru na kříž a po otočce dal plný výkon. Po odpoutání od země jsem cítil že i mých 95 kilo opravdu může létat elektricky (do té doby jsem slyšel jen o letech „komářích“ lidiček  a pár jich viděl na Youtube). V případě nepodařeného startu se vrtule zastaví ihned po povolení stisknutého „plynu“!
Let: výkon na běžné létaní zcela postačující, motor má opravdu velmi tichý chod téměř bez vybrací (je cítit a slyšet především vrtule)
Přistání: po uvedení ovládací páky do polohy „neutrál“ se ozývá opět jen pípání a motor je v pohotovostním režimu 45sekund, vrtule je ihned blokována v klidové poloze.

Údaje výrobce:

  • baterie 24AH stačí na 10-15minut plného výkonu což je cca.30 minut běžného letu poslední 4 minuty jede jen na 50% procent výkonu pro dolétnutí na přistávací plochu
  • Baterie se nabíjí standartní nabíječkou cca 2,5h a rychlonabíječkou (není v ceně) cca 1,5h
  • menší hlučnost, nižší vibrace a téměř žádná údržba
  • (výrobce motoru na něj dává 10 let záruku)
  • výrobce baterií garantuje 800 nabití, po té se její kapacita sniží na 80%
  • na konstrukci krosny je 2 roky záruka s tím, že se záruka nevstahuje na neopatrné zacházení
  • výkon motoru 10,3KW asi 13koní, při cca 2000 ot/min cca 50kg+
  • první 24AH baterie váží cca 13kg
  • druhá se dá přikoupit 40AH baterie stojí 3000 Eur
  • váha kompletní krosny dodávané ve standartním provedení je 31kg
  • schválená a certifikovaná v Německu včetně tříkolky
  • cena krosny (bez tříkolky) včetně akumulátorů je osm a půl tisíce Euro

Podle propočtů pokud by jste chtěli krosnu pohánět solárním panelem je potřeba cca 200m2 :-)

závěrem děkuji za půjčení krosny a věřím že se najde někdo koho tato létací "hračka" osloví.

napsal: Mirek.Volny@volny.cz

další fotky v GALERII

—————

Zpět


sponzor reportáže

paragliding

&

ŠKOLA JEMM


Anketa

Elektromotor pro MPG

chci ho! (54)
43%

nemá na spalovací (11)
9%

počkám na lepší kapacitu baterie (34)
27%

raději jiný motor (9)
7%

paragliding s motorem? (19)
15%

Celkový počet hlasů: 127


Diskusní téma: ElektroMPG

Datum: 13.03.2014

Vložil: pavel

Titulek: elektro MPG

KDE MOHU MOTOR ZAKOUPIT ?

Odpovědět

—————

Datum: 28.05.2010

Vložil: Jan

Titulek: :-)

zajímavé, ale drahé

Odpovědět

—————





Paragliding kurz - Kontakt: redakce@motor-paragliding.cz , partner webu:Paragliding Acro - Paragliding-4u.cz